החלפה של מצבר לרכב – נתקעתם בכביש? איך לטפל במצבר ואיך להימנע מכך בעתיד

ברי המזל שבכם הצליחו להימנע מסיטואצייה מדכאת שבה הכנסתם את מפתחות הרכב לסוויץ', אך הפלא ופלא- הרכב נשאר דומם וזה כנראה אומר לנו שצריך להחליף מצבר לרכב. זו סיטואצייה שיכולה לקרות לכולם ללא הבדל, על רקע של נסיעה בכביש ביום מואר וחמים, או בנסיעה לילית, קודרת וחשוכה, בדרך לעבודה, או בחנייה בבית.

ישנן דרכים להימנע מכך, עליהן המדריך יפרט בהמשך.

מצבר לרכב התרוקן ונתקעתם בכביש? המדריך לתקוע

החלפת מצבר לרכב
החלפת מצבר לרכב בקלות ובמהירות

הייתם בדרך לביתכם לאחר משמרת מרגיזה בעבודה ואתם כל כך רוצים להניח את הראש בכרית ולתת ליום לחלוף או להירגע באמבטיה חמימה, נעימה ומלטפת? ראשית, נשמו עמוקות והשתדלו להימנע מפאניקה מיותרת. אם המצבר שלכם התרוקן ויש לכם את כלי ההטענה המתאימים, ונתקלתם בנהגים מסבירי-פנים השמחים לעזור, תוכלו להתניע אותו באמצעות השיטה המקובלת ועתיקת היומין, התנעת כבלים מרכב אל רכב.

חשוב מאוד להקפיד על מילוי ההוראות בספר, שהן בדרך כלל כוללות את השלבים הבאים:

  1. מחברים את הכבל האדום החיובי מקצהו האחד לקוטב הפלוס במצבר הרכב התקין ומקצהו האחר לקוטב הפלוס במצבר הרכב המרוקן. לאחר מכן, חברו את הכבל השחור השלילי לקוטב המינוס במצבר הרכב התקין מקצה אחד, ומקצהו האחר חברו אותו לקוטב השלילי במצבר הלא תקין. כך אתם משלימים מעגל חשמלי.

משאירים את מנועי שני הרכבים פועלים למשך כשתי דקות לפחות.

  1. לאחר מכן מדוממים את המנועים, כאשר סדר הפעולות הוא הפוך. ראשית, מנתקים את הכבל השחור ממצבר הרכב הלא תקין ולאחר מכן את הכבל האדום.

אם המצבר עדיין לא מתניע, הוא יצא מכלל שימוש לחלוטין.

במקרה כזה, אין מנוס מלהזמין שירותי גרר. אפשרות נוספת תהיה להזמין את שירותיו של איש מקצוע מוסמך ומיומן שיגיע עד אליכם עם מצבר חדש מותאם לרכב שלכם, יתקין אותו במיומנות וישלח אתכם בחזרה לדרך.

איך להימנע מכך להבא?

באמצעות תחזוקה שוטפת ואיתור תקלות, ניתן להימנע מהשבתת מצבר לרכב ולא משנה מהו סוג הרכב שלכם.

בדיקת המצבר

ראשית, תוחלת החיים הממוצעת של המצבר הינה בין שנתיים לארבע שנים. רצוי להחליף את המצבר לפני שהוא התרוקן לחלוטין. כדאי להיוועץ באיש מקצוע מוסמך ומיומן שיבדוק את הרכב אחת לחצי שנה או שנה, כך שלא תופתעו בעת הצורך ותוכלו להיערך להחלפתו של המצבר.

השתדלו להיות קשובים לרכב. לרוב, כאשר המצבר חלש הוא יתריע זאת בפניכם. אורות חלושים, קושי להתניע וצלילים רועשים בעת ההתנעה עלולים להעיד על היחלשות המצבר.

בדיקת המצבר יכולה להתבצע במוסך מורשה, או אם תרצו לחסוך בזמן ותנאי הנוחות חשובים לכם, תוכלו להזמין שירותים של מוסך נייד שישלח חשמלאי מוסמך ומיומן שיערוך בדיקה יסודית למצבר, למפלס המים, לקטבי המצבר ולחיבורים השונים.

תחזוקת המצבר

  1. מילוי מפלס המים – הקיץ הגיע ואתם מקפידים על שתיית המים? אל תזניחו את הרכב. חשוב לוודא שמפלס המים במצבר הוא תקין, ובעת הצורך יש להוסיף עד ל-3 ממ' של מים מזוקקים כך שהנוזל יכסה את הגוף בכל אחד מהתאים.
  2. ניקיון קטבי המצבר – מומלץ לשטוף את קטבי המצבר במים חמים. לאחר מכן, רצוי למרוח את הקטבים בשמן ווזלין או בחומר מונע חלודה.
  3. יוצאים לחופשה? לפני שאתם יוצאים, הקפידו לכבות את כל המערכות הזוללות את כוח המצבר כדי לחסוך באספקת החשמל, מערכת השמע, תאורה פנימית, אורות חיצוניים ומערכת הניווט. רק אל תשכחו לוודא שלא ניתקתם בטעות גם את מערכת האזעקה.

בנוסף, רצוי לבקש טובה מאחד החברים או השכנים שיתניע את הרכב אחת לארבעה ימים למשך כרבע שעה או עשרים דקות.

×
דילוג לתוכן